Βρίσκεστε εδώ:
Εισαγωγή
>
Υγιεινός Τρόπος Ζωής
>
Κέντρο Διατροφής
>
Τα οφέλη του πρωινού
Κέντρο Διατροφής
GDA
Μείνετε ενεργοί
Διαχείρηση Βάρους
Υπολογισμός Δείκτη Μάζας Σώματος
Έρευνα
Εγγραφή ώστε να ενημερώνεστε σχετικά με τα νέα μας & τις προωθητικές ενέργειες μέσω e-mail
Εγγραφή
-
Rice Krispies Squares
-
Nutri-Grain Elevenses
-
Special K
Τα οφέλη του πρωινού
Οι διατροφολόγοι πιστεύουν ότι το πρωινό γεύμα αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Ωστόσο, πολλοί από εμάς, είτε επειδή δε διαθέτουμε το χρόνο ή τη διάθεση, συχνά φεύγουμε από το σπίτι χωρίς να τρώμε πρωινό. Κακή συνήθεια!
Το πρωινό γεύμα, όπως δηλώνει και η ίδια η λέξη, κυριολεκτικά σημαίνει ‘το γεύμα που τρώγεται το πρωί’.
Μετά από 10-12 ώρες ύπνου χωρίς φαγητό, τα αποθέματα ενέργειας που διαθέτετε στο σώμα σας είναι ελάχιστα και σίγουρα ο εγκέφαλός σας χρειάζεται «καύσιμα» για να λειτουργήσει.
Έρευνες του Πανεπιστημίου Κρήτης δείχνουν ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό με δημητριακά είναι λιγότερο επιρρεπή στην παχυσαρκία και λαμβάνουν υψηλές ποσότητες βασικών βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων από τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό.
Το ιδανικό είναι να καταναλώνετε με το πρωινό σας περίπου το 25% των θερμίδων που λαμβάνετε ημερησίως (για ένα άνδρα που καταναλώνει 2500 θερμίδες την ημέρα το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 625 θερμίδες ενώ για μια γυναίκα που καταναλώνει 2000 θερμίδες την ημέρα το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 500 θερμίδες).
Όπως κάθε άλλο γεύμα έτσι και ένα ισορροπημένο πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές από κάθε διατροφική ομάδα.
Επίσης, είναι η καταλληλότερη στιγμή της ημέρας για να καταναλώσετε 2 μερίδες φρούτων. Για παράδειγμα, ένα μικρό ποτήρι χυμό φρούτων, λίγες ρώγες σταφύλι, 7 φράουλες ή μια μπανάνα κομμένη σε φέτες μέσα στα δημητριακά σας. Εάν καταφέρετε να καταναλώνετε δύο μερίδες φρούτων με το πρωινό σας τότε η εκπλήρωση του στόχου ‘5 την Ημέρα’ θα σας φανεί παιχνιδάκι.
Αυτό το γνωρίζατε:
Ένα υγιεινό και χαμηλό σε λιπαρά πρωινό - δηλαδή ένα ποτήρι χυμό φρούτων μαζί με μια κούπα Kellogg’s Bran Flakes με γάλα και μια μπανάνα σας προσφέρει:
100% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Δόσης (ΣΗΔ) βιταμίνης C
70% της ΣΗΔ φολικού οξέος
53% της ΣΗΔ σιδήρου